zaterdag 31 juli 2021

Ype 9 LAT - Ype Driessen

Veel van dit deel had ik al eens via https://fotostrips.nl/ gelezen. Maar het is toch wel een andere ervaring om een stripje per dag vanaf een scherm te lezen of een papieren boekje vol stripjes achter elkaar te lezen. Op papier heb ik altijd het gevoel dat ik het zo langzaam mogelijk wil lezen omdat ik het goed tot me door wil laten dringen en ik het zonde vind om ze als een pak koekjes in een keer te verorberen. Dit keer heb ik ze dan ook per tien stripjes per leesbeurt gelezen.

Knap vind ik dat na al die jaren de strips van Ype Driessen nog steeds even sterk blijven en altijd een feest om te blijven lezen en te bekijken. Zijn fotostrip blijft eigen in zijn soort en op en top Ype. Door ook te luisteren naar de podcast De Eeuw van de Amateur waarin Botte Jellema samen met Ype over alles praat wat maar in hun opkomt, zijn deze strips nog levendiger voor mij geworden. Ik ken nu bijvoorbeeld ook een aantal stemmen van de personages die figureren in deze strips. En zo wordt het steeds vertrouwder en daarmee lijken het bijna mijn vrienden te worden.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...