zaterdag 26 september 2015

#50books - 2015.36 Geen geduld

In deze derde jaargang van #50books is het de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel die de vragen stelt.

En de zesendertigste vraag is:
Welk kookboek gericht op een specifieke doelgroep heb jij in huis (gehad) waar je veel gebruik van (hebt ge)maakt?



Regelmatig eet ik meer en ongezonder dan goed voor me is dus dat ik wat met eten heb, valt niet te ontkennen. Maar dat ik voordat ik daar aan kan beginnen eerst een onbeschrijflijk aantal handelingen moet uitvoeren, is niet aan mij besteed. En al helemaal niet als het bereiden van een maal langer duurt dan dat ik het op kan eten (wat zo'n beetje altijd het geval is als ik zelf zou koken omdat ik een onhandige koker en een extreem snelle eter ben). Ik heb er eenvoudigweg het geduld niet voor.

Zo is er wel eens een kookboek het huis ingeslopen dat beweerde maaltijden te hebben die niet meer dan een kwartier bereidingstijd in beslag nemen. Daarbij bleek dat of het eenvoudigweg niet waar was en minstens het dubbele aan tijd kostte of dat het helemaal niet lekker was wat er uiteindelijk op tafel kwam te staan. Dat laatste is natuurlijk helemaal uit den boze. Er dient alleen maar lekker gegeten te kunnen worden.

Nee, ik laat het koken graag aan anderen over die er wel oneindig veel plezier aan schijnen te beleven.

2 opmerkingen:

Ninia zei

je bent een bofkont dat iemand elke dag voor je wil koken!

Niek zei

Zeker weten. En anders wil altijd wel iemand wat komen brengen. Ik ben er dankbaar voor.

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...