zondag 17 juli 2022

Man en Paard geven zich Bloot - Mestrik

Voor het eerst maakte ik kennis met Man en Paard door de stripbattle in de Stripglossy. Toen dacht ik nog dat het een heel nieuwe strip was die zich nog moest bewijzen. Dat bleek anders te zitten. De strip bestond al even, er waren zelfs al twee albums maar blijkbaar was het nog niet doorgebroken. Iets dat ik heel jammer vind want ik geniet met volle teugen van deze absurdistische en vernuftig in elkaar gedraaide strip waarbij een man vergezeld van zijn paard eropuit is om een witte draak te verslaan. En in dit deel krijgen we wat meer achtergrondinformatie hoe dat zo gekomen is. En ik kan wel zeggen dat ik dat een heel bevredigende verklaring vind.

Ik heb de vijf verschillende afgeronde verhaaltjes die toch ook wel weer veel met elkaar te maken hebben, in een ruk achter elkaar uitgelezen. Ergens jammer dat het gelijk op was maar ik kon me niet beheersen. Het leest zo lekker weg en ik wil toch steeds weten hoe het verder gaat met Man en Paard. Gelukkig heb ik nog één ongelezen deel liggen.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...