maandag 15 april 2024

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Het kostte mij even tijd om verband te leggen met Lady Mechanika die naar Spanje is geroepen om de zoon van een baron te beschermen tegen veronderstelde demonen. Maar op het moment dat ik het doorhad, werden deze prologen overbodig.

Waar ik ook wat moeite mee had, was de tekenstijl van Brian Ching die het voor zijn rekening heeft genomen om het hoofdverhaal weer te geven. Meerdere malen vroeg ik af naar wie ik nu eigenlijk aan het kijken was en herkende Lady Mechanika niet altijd. Niet dat de tekeningen niet oké zijn maar het verschilt toch wel behoorlijk van de stijl van Joe Benitez die voorgaande delen heeft getekend.

Mr. Lewis wil niets meer met Lady Mechanika te maken hebben na de gebeurtenissen uit het vorige deel. Dus helaas heb ik zijn originele invallen dit keer moeten missen.
Dokter Littleton wil Lady Mechanika helpen met het vinden van haar oorsprong en vraagt om een bloedsample. Dit vindt zij ongemakkelijk en dat snapte ik wel. Ik had toen nog niet door dat dit een opzet was voor wat er verder in dit avontuur ging gebeuren. Want uiteindelijk komt Lady Mechanika terug met een bloedsample van de wezens die zij ontmoet heeft en een van haarzelf om te vergelijken. Spannend!

Het zevende deel is inmiddels ook uit maar helaas heb ik daar geen e-boekversie van kunnen vinden. Ik blijf nog even verder speuren.

Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...