maandag 28 januari 2013

Zo Lief ben je nou ook weer niet! - Maaike Hartjes


Voor mij het derde boekje door Maaike Hartjes met stripjes van meestal een bladzijde. Het blijft boeien door opeens verrassend herkenbare situaties en anders de invoelbare gebeurtenissen.
De schijnbaar simpele figuurtjes drukken door hun houding zo'n duidelijke emotie uit dat het leven van de bladzijden springt. Soms zijn er foto's gebruikt. De combinatie van de fotopersoon met de getekende personages werkt bijzonder goed. Het geeft nog meer het gevoel dat je in het leven van de tekenaar zelf stapt.
Een onderwerp dat regelmatig terugkeert, is Maaike haar leeftijd nu ze de dertig is gepasseerd. Nu vind ik dat nog zeer vermakelijk maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat als je van een heel andere leeftijd bent dit veel minder interessant is.

3 opmerkingen:

Niek zei

Een blog voor boekbesprekingen zodat iedereen kan reageren onafhankelijk van welke boekensite verder gebruikt wordt. :-)

Ninia zei

Dit is wel een heel goed idee. Kan ik tenminste nog eens wat terugzeggen. Alleen weet ik nu even niet wat ik moet zeggen. Denk dat de tekeningen in zo'n boek heel belangrijk zijn, maar die zie je hier niet.

Niek zei

Het weergeven van tekeningen uit het boek valt denk ik onder auteursrechtschending dus daarom waag ik me daar maar niet op. Kijk eens in de bieb of je een boekje van haar kunt vinden dan heb heb je heel snel een idee waar ik het over heb.

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...