zondag 29 september 2013

#50books - 36 Niet lezen maar doen

#50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De zesendertigste vraag is: Wat is jouw favoriete sportboek?


Er zijn van die dingen, daar kletst je niet over, die ga je doen. Zolang er over gepraat wordt, weet je dat het niet gaat gebeuren. Je kent het misschien wel, het eindeloos geleuter over gaan stoppen met roken, afvallen of beginnen met hardlopen om ooit een marathon te kunnen volbrengen. Als mensen daar steeds maar weer over beginnen, is inmiddels mijn levenservaring, dat het nooit wat gaat worden. Totdat je ze er niet meer over hoort, dan is het daar opeens.




Zo heb ik het ook met sportboeken. Dat is iets waar je bij bent, bijvoorbeeld tijdens de Tour de France of WK voetbal, op dat moment. Maar dat eindeloos geleuter vooraf of achteraf in de nabeschouwing, nee, dat vind ik niks. De spanning is er dan al af en meer valt er niet aan toe te voegen dan de beleving op dat moment.

Precies hetzelfde met zelf sporten. Het is de ervaring en daar kan tevreden op terug gekeken worden. Het uitmelken maakt het alleen maar stuk. Dus nee, geen sportboeken voor mij.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...