maandag 25 november 2013

Claymore Vol 21 Corpse of the Witch - Norihiro Yagi


Voordat ik aan dit eenentwintigste deel begon, heb ik deel een tot en met twintig herlezen. De serie zo achter elkaar lezen gaf mij meer inzicht in de rode draad en ook hoe bepaalde draden uit elkaar gaan en later weer samenkomen.

In dit eenentwintigste deel lijkt er meer naar een einde toegewerkt te worden. Maar ik heb al gezien dat er een deel vijfentwintig op stapel staat dus zo ver zijn we nog niet.

De Organisatie staat wel steeds meer op zijn voegen te trillen. Ze halen dit keer nog eens uit met het doen herrijzen van drie voormalig nummer één Claymore. In dit deel wordt hun geschiedenis uit de doeken gedaan vermengd met scènes uit het gevecht dat ze nu leveren tegen de rebellerende Claymore. Mooi vind ik hoe de volwassen Raki in deze strijd een rol speelt.

De gevechten blijven mij niet boeien. Ook niet bij herlezen. Wat intrigereert, is de gemeenheid van zowel de Organisatie als de wezens die zij door middel van experimenten op de wereld zetten. Dat in hun midden ook nog eens een spion zich ophoudt, maakt het extra spannend.
Het is allemaal niet super van kwaliteit maar toch leuk genoeg om door te lezen.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...