zaterdag 26 maart 2016

De Metabaronnen Vijfde Boek: Staalkop de grootvader - Jodorowsky & Gimenez


Dit is zo'n serie waarvan de kwaliteit geen moment minder wordt. Zowel het schrijverschap als de tekenkunsten blijven elke bladzijde weer interessant. En zelfs aan de flauwe grappen die gemaakt worden door de robots die de geschiedenis van de Metabaronnen vertellen, begin ik wat te wennen, al blijf ik dat wel opvallend veel zwakker vinden dan de rest van de boeken.


In dit deel is de wreedheid van de hoofdpersoon, Staalkop, op zijn hoogtepunt. Het gemak waarop wreedheid wordt getoond en uitgevoerd, denk ik te herkennen uit de Zuid-Amerikaanse literatuur. En ook de daarop volgende zoektocht naar de liefde ben ik vaker tegengekomen. Het is science fiction met mythische waarden.


Ik ben blij dat ik nog een aantal delen te gaan heb.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...