zondag 21 augustus 2016

Clarkesworld Magazine Issue 119 Augustus 2016

Clarkesworld Magazine van augustus heeft maar liefst acht fictieve verhalen en vier non-fictie artikelen. Het zijn ook meer bladzijden dan gebruikelijk. Vanwaar deze uitbreiding weet ik niet maar je hoort me zeker niet klagen.

Een leuke verrassing vond ik om een Duitse science fiction auteur aan te treffen die hier in het Engels vertaald is. Duitse science fiction ben ik wel eens naar op zoek geweest  maar heb destijds niet echt iets gevonden. Deze Karla Schmidt was dan ook voor mij een onbekende. Helaas heeft haar verhaal Alone on the Wind zelf niet zo'n indruk gemaakt. Een science fantasy verhaal zonder enige verrassingen. 

Opmerkelijk vind ik dat in twee verhalen die geschreven zijn door Westerlingen het Aziaten zijn die de hoofdrol spelen. Door Aziaten de gebeurtenissen te laten meemaken, krijgt het vanzelf een eigen sfeer. Interessante vraag is of de thema's van deze verhalen met Westerlingen in de hoofdrol anders gewerkt zouden hebben. 
Als laatste wil ik nog even wijzen op het artikel van Jason S. Ridler dat heet Frankenstein's Soldier: David Morrell and the Creation of Rambo. De titel zegt precies waar het over gaat. Nu heb ik zelf bijzonder weinig met Rambo en zelfs nog nooit een hele film van gezien maar het was wel een hype in mijn jeugd waardoor je er toch iets van meekrijgt. Deze achtergrondinformatie maakt bijna dat ik toch eens zo'n film zou willen zien, bijna.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...