maandag 20 augustus 2018

Suske en Wiske: Op het eiland Amoras - Willy Vandersteen

In een Bed & Breakfast-kamer vond ik deze Suske en Wiske in de gouden collectie uitgave zodat er ook nog wat achtergrondinformatie over dit verhaal vermeld stond.

Ik ben nooit een groot fan geweest van Suske en Wiske maar heb er desondanks best aardig wat van gelezen. Altijd als ik er eentje ergens vond want ik heb er nooit een gekocht. En nu was het best een tijd geleden dat ik er een gelezen had waardoor ik best verrast werd door het absurdisme van deze strip. Ook de overgangen naar een nieuwe situatie waren soms zo abrupt dat ik checkte of er geen bladzijden misten.

Wat bijzonder leuk aan dit deel is dat het nog uit de prille begintijd van deze serie is en Jerom en Lambiek nog helemaal niet in beeld zijn en Suske voor het eerst wordt geïntroduceerd om vervolgens niet meer te verdwijnen. Dat heeft toch wel wat van stripgeschiedenis.

Met het verhaal heb ik me prima vermaakt maar nog steeds word ik er niet enthousiast genoeg van om me verder in deze strip te gaan verdiepen. Maar als ik ergens een deeltje tegenkom, zal ik die ook weer niet ongelezen laten liggen.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...