maandag 20 augustus 2018

Ype 6: XXX - Ype Driessen

Nu ik regelmatig de podcast De Eeuw van de Amateur beluister waarin Ype Driessen een grote rol speelt, ben ik ook weer geïnteresseerd geraakt in zijn autobiografische fotostrips. Om maar niet meer moeilijk te doen, heb ik in een keer alle nog resterende boekjes besteld die ik nog niet van hem had.

En nu dit deel zes gelezen. Aardig wat van deze strips had ik wel al op zijn website gelezen maar het is zeker leuk om ze ook op papier in de hand te hebben en achterelkaar te kunnen lezen.

In dit deel is Ype naar Amsterdam verhuisd om aan een nieuw hoofdstuk van zijn leven te beginnen nu het uit is met Willem. Mooi maar ook hartverscheurend hoe het gemis van Willem door Ype uitgedrukt wordt en hoe hij dapper zijn leven voortzet. De humor, de foto's, de personages, allemaal nog steeds even sterk als altijd. Dus op naar het volgende deel.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...