zondag 28 november 2021

Doctor Who The Ninth Doctor: Vol 1 Weapons of past destruction - Cavan Scott & Blair Shedd

De negende Doctor is samen met de tweede Doctor mijn meest favoriete Doctor. Ik ben dan ook heel gelukkig dat Christopher Eccleston heeft besloten om ook mee te doen aan de Big Finish Doctor Who audio's.

Ik hield met deze stripversie van de negende Doctor wel even mijn hart vast. Met enkele andere Doctors had ik minder goede ervaringen dus ik probeerde mijn verwachtingen niet al te hoog te stellen. Tot mijn eigen opluchting kan ik nu zeggen dat in ieder geval dit deel Weapons of Past Destruction mij alleszins is meegevallen.

Niet overal maar op veel plekken vind ik de negende Doctor redelijk goed getekend. Dit was een van mijn bezwaren bij een van de andere Doctors waar ik dit heel slecht uitgevoerd vond. En Rose en Captain Jack, de companions in dit verhaal, lijken ook redelijk op de personages die ik van de televisieserie ken.
Wat zeker heel goed gedaan is, zijn de maniertjes van deze drie karakters en hoe ze met elkaar omgaan. Bij het lezen hoor ik ze zo praten. Heel fijn om op deze manier het verhaal ingetrokken te worden.

Het verhaal zelf voelt ook vertrouwd aan met referenties naar de Doctor zijn verleden en vooral ook het gevecht om het beschermen van Tijd. Wederom blijkt maar weer dat goede intenties niet altijd goed uitpakken. Op naar het volgende deel. Ben benieuwd of dat ook zo sterk zal zijn.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...