zondag 29 mei 2022

Doctor Who: The Twelfth Doctor Vol. 4: The School of Death - Robbie Morrisson, Rachael Stott & Simon Fraser

Het hoofdverhaal is wederom een klassieker met zombieachtige leerlingen op een privéschool en uiteindelijk Sea Devils die de wereld willen heroveren. Weinig origineel en ik zuchtte even diep bij het zien van de Sea Devils. Maar vreemd genoeg ging die vermoeidheid over en werd ik alsnog in het verhaal gezogen.
De tekeningen bij dit verhaal zijn mooi en fijn om naar te kijken behalve dat ik de twaalfde Doctor er niet goed in herken en zelfs daardoor een scène eerst niet begreep.
De Doctor bruist van de energie en neemt een opgezette zwaardvis als companion als Clara niet in de buurt is. Dit levert hilarische momenten op. Er is sowieso veel humor in de dialogen van de Doctor met wie dan ook. Hij is op en top rap van de tongriem gesneden. Dat maakte dat ik leuk bleef vinden.

Het eerste korte verhaal vind ik niet zo mooi getekend maar het verhaal zelf vond ik wel heel erg leuk. De Doctor waarschuwt ons als lezer om niet de bladzijde om te slaan. Dat doen we natuurlijk wel en dan begint het avontuur waarbij mensen stripboeken ingetrokken worden om als 2D-personages te leven zodat 2D-wezens onze 3D-wereld kunnen overnemen. Heel leuk gevonden.

Het laatste korte verhaal vond ik wel kort door de bocht met Osgood die de Doctor om hulp vraagt en er met de sjaal van de vierde Doctor een gevaarlijke robot ontmanteld kan worden. Voor dit verhaal is aardig wat kennis nodig van de Doctor zijn geschiedenis met Osgood. Ik heb dat niet meer helemaal paraat en had daardoor het idee heel wat te missen.
Toch is elk Doctor Who-verhaal toch weer een klein cadeautje om even mee in het universum van de Doctor te kunnen zijn.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...