maandag 2 mei 2022

Clarkesworld Magazine Issue 187 April 2022


De titel Ashes van de voorkantillustratie kan ik niet goed duiden terwijl deze tekening van Yuumei verder wel heel duidelijk is wat symboliek betreft. De groene kleuren in de helm en de grauwe daarbuiten, vind ik wel heel mooi contrasteren.


Het komt niet vaak voor maar Two Spacesuits geschreven door Leonard Richardson heeft mijn hart veroverd. Een zoon wordt onafhankelijk van elkaar door zijn ouders gevraagd te helpen omdat ze vinden dat de ander zich vreemd gedraagt. De ontknoping vind ik een enorme goeie vondst. Nu hebben auteurs wel vaker goeie ideeën. Maar dit in combinatie met hoe natuurlijk het verhaal geschreven is, het SF-element en de opgebouwde spanning, maakt het een perfect verhaal. En dat krijgt lang niet iedere auteur voor elkaar.

In The Carrion Droid, Zoe, and a Small Flame heeft een android mij weten te ontroeren. De auteur Parker Ragland geeft een mensheid weer die wreed is en zelfzuchtig maar dat er toch ook nog een klein beetje hoop schuilt omdat mensen onverwachts geraakt kunnen worden. Heel leuk gedaan door het opvoeren van een naïeve android.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...