maandag 9 oktober 2023

Mijntje 1 Uit de kast - Margreet de Heer

Margreet de Heer heb ik leren kennen als de Stripmaker des Vaderlands en als co-host in de podcast Stripjournaal. Inmiddels doet zij dit alle twee niet meer maar is nog wel onstopbaar bezig met het maken van verschillende strips. En een van deze strips is Mijntje. Deze strip is gepubliceerd in de bladen Zij aan Zij en StripGlossy en dan nu eindelijk door middel van een crowdfunding ook als stripalbum.

In afgeronde verhaaltjes die precies een bladzijde beslaan leer je de biseksuele Mijntje en haar lesbische vriendin kennen. Het draait om de verschillende seksuele geaardheden en de ideeën die de hoofdpersoon zelf en haar omgeving hierover hebben. Dit komt regelmatig op verrassingen te staan en niet in de laatste plaats voor Mijntje zelf.

Ik vond het een genot om te lezen door het gemak waarmee Margreet de Heer het over seksualiteit heeft, haar personages levensecht laat zijn en met een gezonde hoeveelheid humor de onderwerpen aanpakt waar anderen nog wel eens omzichtig mee omgaan. Een strip die recht door zee gaat.

Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...