maandag 11 april 2016

#50books - 2016.15 Geen keukenprinses

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.

En de vijftiende vraag is:
Heb je kookboeken en lees of raadpleeg je ze weleens?

Er staan hier kookboeken in de kast en ja, ik heb er zelfs wel eens in gekeken. Meestal vlak nadat ze gekocht waren. Maar daarna is er nooit meer iets mee gebeurd.

Niet zo verwonderlijk want ik vind koken helemaal niets aan, slechts een noodzakelijk kwaad. In tegenstelling tot eten wat ik dan weer paradijselijk vind maar dat is een heel ander verhaal. Koken is voor mij een hele hoop gedoe met als resultaat een berg afwas en vaak een teleurstellend resultaat dat binnen tien minuten van de aardbodem is verdwenen. Nee, dat is niets voor mij.

Nu leef ik in de luxe positie van samenleven met een man die koken wel leuk vindt zolang het maar niet te ingewikkeld is en te langdurig. Voor zulke recepten zijn geen kookboeken nodig. Er wordt eindeloos gevarieerd op wat we al kennen en dat verveeld tot nu toe nooit.

1 opmerking:

Erik Scheffers zei

Hoi Niek, kookboeken lezen of recepten daaruit uitproberen doe ik ook nauwelijks, maar in tegenstelling tot jou houd ik wel van koken en vooral van lekker eten. Wat het koken betreft ben ik een luie kok, maar ondanks deze handicap weet ik volgens mijzelf en mijn vrienden altijd smakelijke maaltijden op tafel te zetten. Voor een paar succesrecepten en restaurantbesprekingen (in Utrecht) zie mijn blog. Groetjes, Erik

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...