maandag 17 oktober 2016

#50books - 2016.42 Prijzen

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.

En de tweeënveertigste vraag is:
Wie zou volgens jou de Nobelprijs voor de literatuur verdienen?
 
Bij deze vraag overvalt mij onmiddellijk een zware vermoeidheid en dat zit hem in het woord Nobelprijs. Dit woord heeft voor mij de connotatie dat het een heel erg belangrijke prijs is en degene die hem krijgt op zijn minst een bovenmenselijk aard heeft. Oftewel zo een prijs gaat boven mijn pet en zal ik aan niemand willen uitreiken.

Wel zou ik graag alle mensen die schrijven willen prijzen om hun onaflaatbare stroom aan woorden. Ergens heb ik wel eens opgevangen dat een op de vier Nederlanders schrijft. Het is slechts een fractie daarvan gegeven om ook door een uitgever gepubliceerd te worden en onder een groter publiek onder de aandacht te worden gebracht. Maar gelukkig is daar het internet en kunnen al deze schrijvers kiezen om hun schrijfsels aan de hele wereld te openbaren.
Niet alles heeft topkwaliteit maar eigenlijk doet dat er niet toe. Zolang we met zijn allen blijven schrijven en lezen, blijven we met elkaar communiceren en kunnen we verder ontwikkelen door te leren van elkaars ervaringen. Zonder al deze schrijvers zouden we stil blijven staan. Dus hoera voor alle schrijvers.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...