maandag 26 december 2016

Flo Vol 4: De Dagelijkse Drukte - Floor de Goede


Op een of andere manier is dit vierde deeltje van Flo en zijn dagelijkse avonturen er bij mij tussendoor geschoten zodat ik het pas lees nadat ik deel vijf en zes al een tijdje uit heb. Ik heb geen idee of het daardoor komt of dat het iets anders is maar ik ben lang niet zo enthousiast over dit deel dan over alle andere deeltjes.



Dat de gebeurtenissen uit het leven van Flo uit het jaar 2006 zijn, zou op zich niet uit hoeven maken. Maar doordat hij meerdere malen op het destijds actuele nieuws duidt en ook films die dat jaar in de bioscoop draaide, doet het verouderd aan. Met zelfs dat ik soms wel heel diep in mijn eigen geheugen moest graven om te begrijpen waar hij het nu eigenlijk over had. De grappen waren niet sterk genoeg om zoveel moeite te moeten doen.



Het blijven toch de werkelijk dagelijkse beslommeringen, de herkenbare situaties waar Floor de Goede het meest sterk in is en blijft. Naast zijn schattige imago waar ik af en toe wel een beetje moe van word, komt er in dit deel wel regelmatig ook een andere Flo de hoek om kijken. Een Flo die het tegenovergestelde is van schattig en knuffelbaar. Wat mij betreft mag hij die Flo wel wat meer ontwikkelen.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...