zaterdag 20 oktober 2018

Saga 2 - Brian K. Vaughan & Fiona Staples

Saga, een Amerikaanse stripserie met in de hoofdrollen twee geliefden afstammend van tegen elkaar oorlogvoerende rassen. Een vrij klassiek gegeven. De uitwerking is echter zo fantasierijk en dat niet op de laatste plaats door de tekenaar, Fiona Staples.

Het eerste deel had me al deels betoverd maar met dit tweede deel ben ik volledig in trans geraakt. Een aantal maal ben ik zo verrast door de tekeningen dat ik mijzelf hardop iets hoorde uitroepen. Zoals bij een scène die zich afspeelt in een bedreigende wereld maar waar het even duurt voordat duidelijk wordt wat de dreiging is. Bij het omslaan van de bladzijde staat daar opeens een enorm drieogig monster met een enorm mannelijk geslacht vol wratachtige uitstulpsels en in een hand een enorme bot dat hij gebruikt als slagwapen.

Verderop werd ik geabsorbeerd door het beeld van twee wezens die lijken op mensen maar waarbij er niets op de romp staat, de tepels ogen zijn en uit de navel een tong steekt. Niet eerder had ik dit zo getekend zien worden en mijn hart ging sneller slaan van zoveel fantasie en de prachtige uitwerking daarvan.

In het verhaal zelf zit ook enige karakterontwikkeling bij de hoofdpersonages plus dat er meer achtergrond wordt geschetst van hoe de geliefden elkaar ooit gevonden hebben.
Wat mij betreft geldt voor zowel het verhaal als de tekeningen dat het meer dan de moeite waard is om hier je tijd in te steken.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...