zondag 3 oktober 2021

Julio's Day - Gilbert Hernandez

 

Een strip over het leven van één man in precies honderd bladzijden van geboorte tot aan zijn dood. 

 

Als lezer ben je een stille getuigen van de emoties die Julio zijn leven lang inslikt, iets dat alleen tussen de regels of beter gezegd de tekeningen door waar te nemen zijn. En juist het niet expliciete maakt dat het zo raakt. 

 

Een strip om niet onder woorden te willen brengen maar alleen om te ervaren. Meer wil ik er niet over zeggen. :-)

4 opmerkingen:

Erik Scheffers zei

Hoi Niek, dat klinkt intrigerend. Ik ga kijken of ik deze strip te pakken kan krijgen. Groetjes, Erik

Niek zei

Als dat niet lukt, laat het me weten. Ik heb het boek in epub- en pdf-formaat.

Erik Scheffers zei

Hoi Niek, het boek is niet leverbaar bij de bibliotheek en om een exemplaar te kopen bij bol vind ik te duur voordat ik weet of het boek mij bevalt, dus maak ik graag gebruik van jouw aanbod. epub zegt mij niets, maar ik vermoed dat ik wel met pdf.formaat kan werken al moet je mij wel even uitleggen hoe dat werkt. Mijn e-mailadres is erikscheffers@hotmail.com. Alvast bedankt en met hartelijke groeten, Erik

Niek zei

Als het goed is, komt ie eraan, Erik! :-)

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...