maandag 13 maart 2023

Clarkesworld Magazine Issue 196 January 2023

In het eerste nummer in 2023 van Clarkesworld Magazine staan slechts zes science fiction/fantasy verhalen maar daarvan zijn er twee dan ook wat langer dan gewoonlijk. En natuurlijk zijn er ook weer de vier non-fictie artikelen.

De redacteur Neil Clarke zet in januari altijd de verhalen van het het vorige jaar op een rij in zijn column Editor's Desk: 2022 in Review. Ik houd sinds een paar jaar ook het hele jaar bij wat ik de interessantste verhalen vind en wat de covers mij doen. Bij het teruglezen van die aantekeningen valt het me vaak op dat van een deel ik werkelijk niets meer kan herinneren maar dat er een aantal zijn die eruit springen. Dat zijn de verhalen die bij blijven en ik daarom ook als de beste bestempel.
Het is dat ik dit jaar zo achterlig met lezen van dit tijdschrift maar anders had ik zeker weer aan de stemrondes meegedaan.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...