maandag 28 augustus 2023

I hate Fairyland Vol. 4 Sadley Never After - Skottie Young

Het laatste deel van I Hate Fairyland. Nou ja, de laatste van deze eerste reeks dan want in 2022 is er een nieuwe reeks begonnen waarbij de tekeningen niet meer door Skottie Young zelf gemaakt zijn maar door Brett Bean. Wat mij betreft had het bij deze eerste reeks mogen blijven. En ik merkte zelfs dat bij dit vierde volume dat ik het wel zo'n beetje welletjes vond. Het verhaal van het meisje dat meer dan dertig jaar Sprookjesland niet kan verlaten en van een schattig meisje in een kwaadaardig, levensgevaarlijke psychopaat veranderd is, heeft ook wel zijn grenzen.

Daarom des te mooier dat de maker Skottie Young dit ook zo gevoeld heeft want terwijl Gertude in de hel terecht is gekomen waar ze avonturen keer op keer opnieuw moet beleven, heeft Satan Het Einde in de vorm van Dark Cloudia naar Sprookjesland gestuurd. Een hele mooie vondst om een stripserie mee af te laten lopen. Natuurlijk loopt het niet recht toe recht aan maar er is wel degelijk een werkelijk einde aan het hele avontuur van Gertrude gekomen, een einde waar ik zeker vrede mee heb.

Ook in dit donkere deel van het naderende eind is er weer een kleurenexplosie die van de pagina's afspat en zijn er genoeg details in de tekeningen om de hele reeks nog eens te willen herlezen.

Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...