maandag 22 december 2014

#50books - 2014.50 Music Hall

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De vijftigste vraag is


Kijk jij boekenprogramma’s op tv of luister je ze op de radio?

http://vizeum.nl/cat/radio/

Soms kijk ik wel eens naar Boeken van de VPRO. Maar als daar dan een wat mindere aflevering tussenzit, is het weer snel uit mijn systeem verdwenen.

In mijn studententijd was dat wel anders. Toen keek ik alle afleveringen van Adriaan van Dis. En luisterde alle afleveringen van Music Hall, het radioprogramma met auteurs die voorlazen uit eigen werk.
Op een gegeven moment kwam ik er achter dat dit werd opgenomen in café Eik & Linde en dat je daar zo naar binnen kon lopen. Met medestudenten en vrienden werd dit een standaard wekelijks uitje. Zo heb ik Maarten Biesheuvel waar ik destijds groot fan van was, vele malen live kunnen horen en zien. 

En ook was daar een jong ventje die verhalen vertelde waar vooral een vriendin en ik erg gecharmeerd van waren. Dit was Arnon Grunberg die ik gek genoeg sinds hij hele boeken schrijft helemaal niet meer zo boeiend vind.

Als er nu weer zo'n programma zou zijn, vraag ik me af of ik daar nog heen zou gaan ondanks de zeer goede herinneringen die ik er aan heb. Het is leuk om eens over een boek te horen spreken of de auteurs zelf aan het woord te horen. Maar het interessantst blijft zelf lezen.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...