maandag 8 december 2014

#50books - 2014.49 De tijd van lijstjes is voorbij

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De negenenveertigste vraag is


Welke boeken wil je dit jaar nog lezen?

http://www.denheikant.nl/denheikant/images/stories/kalender.gif
Hoe dol ik ook altijd op lijstjes ben geweest, het lijstje lezen-in-december-2014 bestaat niet.
Ik houd bij welke boeken ik wanneer koop en krijg en wanneer ik deze boeken lees. Maar veel meer zou ik niet meer bij willen houden.
De tijd van lijstjes begint een beetje aan mij voorbij te gaan. Een lijstje laat me bezig zijn met het afwerken van het lijstje in plaats van dat ik met de inhoud van de taak op het lijstje bezig ben en dat vind ik zonde.
Het is nog wel een hele kunst om na zoveel jaar het lijstjesleven achter me te laten. Het zit er zo ingebakken.
Nog zo'n drie weken in 2014 dus dat zou ongeveer drie boeken betekenen die ik nog zou kunnen lezen en.... en.... en..... . Maar nee. Ik merk vanzelf welke boeken ik uiteindelijk in 2014 gelezen blijk te hebben.

1 opmerking:

Martha zei

Ha! De slimste manier om om te gaan met dit soort vragen. :D

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...