maandag 18 januari 2016

#50books - 2016.03 Geen verleiding meer

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.

En de derde vraag is:
Spring je ook uit de band bij de boekenopruiming?

Eerlijk gezegd nog maar zelden en daarvoor zijn twee redenen.

Ten eerste ben ik in de luxe positie dat ik niet meer hoef te sparen voor boeken die ik heel graag wil hebben. Dat is aan de ene kant heel fijn maar aan de andere kant is een boek kopen veel minder speciaal geworden en dat  mis ik nog wel eens.

Ten tweede kan ik al langere tijd niet zo snel lezen als dat ik kan kopen en raken de planken met ongelezen boeken verstopt. Dit gaat als een last voelen in plaats van de rijkdom die het natuurlijk in werkelijkheid is.


Wanneer ik nu boeken in de aanbieding zie laat ik me alleen nog maar verleiden als het boeken zijn die al eens eerder mijn belangstelling hebben geprikkeld en ik zeker weet dat ik ze ga lezen. Maar eigenlijk geldt dat voor alle boeken die ik koop.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...