donderdag 10 mei 2018

FLo 7: Ego - Floor de Goede

In dit zevende deel van Flo zijn de de autobiografische strips uit 2007 en 2008 verzameld die eerder op zijn webpagina http://doyouknowflo.nl/ zijn verschenen. Net als in de vorige delen zijn de meeste grappen in een bladzijde met vier plaatjes gevangen. Vreemd genoeg doet de tekenstijl me wat slordig aan terwijl ik juist dacht dat deze strip heel strak getekend was.

Nu weet ik niet of ik verwend ben geraakt door de vele goeie strips die ik heb gelezen of dat ik toch na al die jaren en zoveel stripjes later wat uitgekeken raak op de formule van Flo. Er is niets dat ik kan aanwijzen dat minder goed is maar wellicht voelt het toch te veel van hetzelfde en doet het daarom niet zoveel meer. Misschien is dat ook wel de reden dat er geen deel 8 is uitgekomen terwijl op de website van Floor de Goede de strips wel al die jaren verder zijn gegaan. Opmerkelijk is ook dat ze onregelmatiger verschijnen dan voorheen.

Het voelt het een beetje verdrietig. De vorige delen heb ik destijds met zoveel plezier gelezen dat het nu lijkt alsof er ongemerkt een tijdperk voorbij is gegaan en ik me daar opeens bewust van ben.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...