zondag 8 juli 2018

Clarkesworld Magazine Issue 141 June 2018


Met op de voorkant deze Storkfriars getekend door Sean Andrew Murray is de toon gelijk gezet voor dit juninummer van Clarkesworld Magazine. Zeven korte verhalen uit Amerika, Sri Lanka, Nederland van een Kroaat, China en Canada. En wederom vier non-fcitie artikelen.

Drie verhalen vind ik het extra noemen waard. 
A Space of One's Own geschreven door Steve Rasnic Tem behandelt het thema hoe we als mensen omgaan met de overbevolking. De oplossing die de schrijver gevonden heeft, vind ik bijzonder origineel en liet mij nadenken over waar wij nu als mensen mee bezig zijn. Ook maakt de opbouw van het verhaal het interessant.

Your Multicolored Life is geschreven door de Chinees Xing He en zoals gebruikelijk vertaald door Andy Dudak. Machines hebben de wereld onder controle als machthebbers of als verzorgers. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar nu gaat het in dit verhaal niet om deze machines maar om verschillende groepen mensen. Namelijk zij die ontsnappen aan het slavenleven en zij die als wilden een kannibalistisch leven leiden. Interessant te zien wat er gebeurt wanneer zij elkaar ontmoeten. En typisch zo'n verhaal waarbij ik voortdurend denk wat ik denk te doen in zo'n situatie.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...