zondag 11 oktober 2020

Doctor Who The Twelfth Doctor: Ghost Stories - George Mann & Ivan Rodriguez

Voor mij is de televisieserie en de daarop gebaseerde Big Finish audio's van Doctor Who zeer vertrouwd. Maar wat de stripwereld van Doctor Who betreft sta ik nog maar net aan het begin. Ik weet dan ook helemaal niet wat me te wachten staat wanneer ik met zo'n stripverhaal begin.

In deze Ghost Stories bezoekt de twaalfde Doctor Grant en Lucy, twee personages die kijkers kennen uit de kerstspecial The Return of Doctor Mysterio uit 2016. Handig dat de strip deze personages nog even kort voorstellen waardoor het ook niet noodzakelijk is om de televisieserie te kennen.

Grant en Lucy herkende ik snel weer maar met de Doctor had ik meer moeite. Hij is voor mij redelijk onherkenbaar getekend. Het is zijn kleding in combinatie van hoe hij dingen zegt dat ik snap dat dit de twaalfde Doctor moet zijn. Dit maakte het voor mij moeilijker om in het typische Doctor Who-gevoel te komen.

Het verhaal zelf is uiteindelijk best wel heel erg Doctor Who met het uitvoeren van een taak om het hele universum te redden waarbij er onderweg met allemaal nieuwe wezens kennis gemaakt wordt die goed of slecht blijken te zijn. En natuurlijk wordt er veel gerend. Dit alles met een voorspelbaar goed einde maar niet zonder dat er iets wezenlijks bij een van de hoofdpersonages veranderd is wat het dan weer interessant maakt. Dus qua verhaal zeker de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...