zondag 3 april 2022

Doctor Who: The Tenth Doctor Vol. 5: Arena of Fear - Nick Abadzis & Elena Casagrande en anderen

Het hoofdverhaal wordt verteld aan de hand van dagboekaantekeningen van een van de companions van de Doctor. Een vorm die voor dit verhaal uitstekend werkt.

Voor dit deel is het wel noodzakelijk om Vol 4. gelezen te hebben, het deel dat met Wordt Vervolgd is geëindigd en in dit deel uitstekend wordt voortgezet omdat hierin de afzonderlijke verhaallijnen op een bevredigende manier bij elkaar komen.

Een kort, grappig los verhaal dat zich geheel in de TARDIS afspeelt zorgt voor een luchtige adempauze bij het lezen. De tekeningen van dit verhaal vond ik alleen wat minder omdat het er wat gehaast en met minder zorg gemaakt uitziet.

Dan volgt een prima, interessant verhaal dat op zichzelf gelezen kan worden (heel jammer dat de tiende Doctor totaal onherkenbaar getekend wordt). 

Na afloop volgen nog enkele gebeurtenissen die verwijzen naar avonturen van twee delen terug. Het lijkt erop dat er een rode draad door vele delen gaan lopen wat zeker niet mijn voorkeur heeft. Zonder deze rode draad heeft deze schrijver wat mij betreft voldoende in zijn mars om uitstekend werk af te leveren. Nu voelt het alsof ik als lezer gedwongen wordt meer te kopen in plaats dat ik uit mijzelf dat wil doen.

Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...