zaterdag 2 april 2022

rood blad - stripmagazine van rob van barneveld

Via Twitter (@roodgras) volg ik al een tijdje Rob van Barneveld zijn strips en ook kom ik ze tegen in de tijdschriften Maxix en Zone5300. Telkens weer word ik verrast door zijn avonturen die zo recht-uit-het-leven beginnen en dan al snel ontsporen naar een wereld net even buiten wat ik gewend ben. Heel fijn iemand die zijn gedachten zo kan laten gaan.

De laatste jaren is hij ook steeds meer dromen gaan verstrippen en daarmee snapte ik opeens wat hij de jaren daarvoor gedaan had, hij kan wakker net zo makkelijk dromen en dat verstrippen.

Zijn heldere tekenstijl met simpele tekeningen en heldere kleuren maken het gelijk ook al een feest om naar te kijken. En bij wat aandachtiger kijken zijn er ook details die de moeite waard zijn.

Op het moment dat Rood Gras (wat een droomnaam toch) aangaf dat hij een boekje uitgaf en dat bij hem te bestellen was (https://roodshop.nl/), wist ik wat me te doen stond. Al die tijd geniet ik gratis van zijn strips en ik vind het altijd fijn om een keer wat terug te kunnen doen. Plus dat het ook heel fijn is om zijn strips eens van papier te lezen in plaats van het scherm.

Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...