maandag 27 juni 2022

De Omslag - Barbara Stok

De naam H.N. Werkman zei mij helemaal niets maar tot nu toe heeft Barbara Stok mij nog nooit teleurgesteld dus ik dacht wat kan het kwaad om dit te gaan lezen?

Helemaal niets, is gebleken. Het was weer een verfrissende ervaring om de geschiedenis van een kunstenaar verstript te zien worden door Barbara Stok.
Verfrissend door de bekende heldere tekeningen en ook verfrissend omdat ik nu kennis heb gemaakt met een tot dan toe voor mij onbekende kunstenaar, zijn werk en hoe het zo gekomen is. En ook nog eens kunst dat wel in mijn straatje past.

Het eerste plaatje is al meteen raak. Een man baantjes trekkend in het zwembad die een risicovolle investering in zijn drukkerij overdenkt. Dit plaatje trok mij onmiddellijk het leven van H.N. Werkman binnen en hield mij daar tot het einde. Leerzaam en aangenaam vermaak in een.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...