vrijdag 18 oktober 2024

Monstress Vol. 2 The Blood - Marjorie Liu & Sana Takeda

Het eerste hoofdstuk las ik eind september, de rest afgelopen week. Ik zag er wat tegenop omdat ik het niet helemaal kan volgen. Er zijn zo veel partijen bij betrokken waarbij er ook nog personages zijn die een dubbele pet op hebben. Op een briefje heb ik enkele personages beschreven en dat briefje heb ik veelvuldig geraadpleegd. Het zou mooi zijn als ze zelf zo'n lijst in het boek zouden maken zoals ook wel vroeger in romans gebeurde. Ik ben trouwens benieuwd of het nu mijn brein is die het allemaal niet meer gelijk kan plaatsen of dat het ook werkelijk heel gecompliceerd is. Ik denk een beetje van beide.

In dit deel gaat Maika Halfwolf die een monster onder haar huid heeft wonen, op zoek naar de geheimen van haar moeder, Moriko.
Ze bezoekt de stad Thyria die onder controle staan van piraten en vaart ze over de zee naar het Eiland der Beenderen.
Op deze reis wordt ze geconfronteerd met wie ze wel en niet kan vertrouwen, inclusief zichzelf.

Dit verhaal is zeker boeiend en de donkere tekeningen vol mysterieuze en bedreigende wezens onderstrepen nog eens het gevaar waar de wereld zich in bevindt.
De uitleg door professor Tam Tam aan het eind van bijna ieder hoofdstuk zet ook de feiten, door kattenogen weliswaar, op een rijtje dat helpt om de draad van het verhaal vast te kunnen houden.



Geen opmerkingen:

Monstress Vol. 3 The Blood - Marjorie Liu & Sana Takeda

Het derde deel alweer. In een dag gelezen en dat helpt wel met het volgen van het verhaal. Ook had ik het idee dat in dit deel er geen nieuw...