zaterdag 19 oktober 2024

Monstress Vol. 3 The Blood - Marjorie Liu & Sana Takeda

Het derde deel alweer. In een dag gelezen en dat helpt wel met het volgen van het verhaal. Ook had ik het idee dat in dit deel er geen nieuwe personages of groepen werden geïntroduceerd dus dat geeft ook wat rust.

Maika Halfwolf zoekt in dit deel naar een veilige plek en hoopt deze te vinden in de neutrale stad Pontus. Helaas komt de oorlog tussen de mensen en de Arcanics steeds dichterbij en is Maika gedwongen om samen te werken met het monster dat zij in zich draagt en inmiddels de naam Zinn heeft gekregen.

Ook al leefde ik erg mee met Maika, het was vooral de dubbelrol van de kat Ren en de naïviteit van het wolfsjong Kippa, dat mij vooral raakte. Dit zal zeker ook te maken hebben met de hoge aaibaarheidsfactor waarmee Ren en Kippa afgebeeld zijn in een monsterlijke omgeving.

Ik heb niet het idee dat ik volledig grip heb op het verhaal maar door de zes hoofdstukken in een dag te lezen, kwam ik er wel veel meer in te zitten. 

Geen opmerkingen:

Monstress Vol. 3 The Blood - Marjorie Liu & Sana Takeda

Het derde deel alweer. In een dag gelezen en dat helpt wel met het volgen van het verhaal. Ook had ik het idee dat in dit deel er geen nieuw...