maandag 12 mei 2014

#50books - 2014.17 Geef mij maar boerenverstand

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De zeventiende vraag is
Welk soort boeken zou jij niet willen lezen?
http://bcockman.wordpress.com/2011/03/15/no-english-no-service-no-way-jose/
Ergens wist ik dat er boeken zijn die ik echt niet wil lezen maar het zat zo ver in het no-go-gebied dat ik er niet op kon komen. Daarom maar even een blik geworpen op boekensites waarin boeken geordend worden naar categorie. En aaaaaaaaaah, ja daar sprongen ze onmiddellijk uit: de managementboeken.

 Mijn allergie zit 'm in zowel wat erin geschreven staat als hoe mensen die deze boeken lezen er mee omgaan.




<modus ongenuanceerd> 
Mensen die weten hoe te managen lezen niet dit soort boeken, zij doen het van nature al oké en hoeven al die open deuren niet nog eens op een rijtje te zien. De mensen die deze boeken wél lezen zijn zó niet geschikt als manager dat zij niet aanvoelen dat het op de letter toepassen van wat ze gelezen hebben in wat voor situatie dan ook, de plank volledig misslaat en ze dan roepen dat ze het goed doen want de grote managergoeroe hupeldepupje heeft het zo gezegd.
Als je dan kijkt wat het is dat gezegd cq geschreven is dan blijken dit allemaal zo voor de hand liggende zaken te zijn dat het een wonder is dat mensen hier nog geld voor willen neerleggen en er tijd aan willen besteden.
</modus ongenuanceerd>

Ik ben gespeend van elke vorm van ambitie waardoor ik geen manager zou willen worden en streef in mijn werkomgeving er naar dat iedereen het zo veel mogelijk naar zijn zin heeft. Het beste werken doe ik met mensen die gebruik maken van hun boerenverstand, die hebben geen boek nodig om te weten hoe dit te gebruiken.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...