zondag 18 mei 2014

#50books - 2014.19 Nee, nee en nog eens nee

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De negentiende vraag is

Heb je wel eens meegedaan met een boekenquiz? Zou je er aan mee willen doen? Waarom wel of niet?

https://www.keepcalm-o-matic.co.uk/p/keep-calm-its-quiz-time-1/
Overal waar druk op komt te staan, geeft spanning en als er ook nog eens tijdsdruk bij komt kijken dan zijn helemaal de rapen gaar. En wat is een quiz anders dan druk zetten om in een bepaald tijdsbestek op een antwoord te komen. Een antwoord dat ook nog eens gebaseerd is op veronderstelde kennis en vaak dan ook nog feitenkennis.
De hierboven genoemde ingrediënten van druk, spanning en feitenkennis zijn voor mij het recept voor een grote mislukking. 
Zelfs als ik een tekst net gelezen heb, kan ik al niet meer goed weergeven wat daar dan staat. Ik lijk woorden meer op te slaan in belevingen, in een vorm waar juist geen woorden voor zijn. Als deze dan wel weer worden aangesproken, dan komt er bij mij niets naar boven waarmee ik met anderen kan communiceren. 
Dus heb ik wel eens aan een boekenquiz meegedaan?
Nee, want al snel wist ik van mijzelf dat quizen niets voor mij zijn.
En zou ik er aan mee willen doen?
Nee, want ik denk niet dat daar enig plezier in te behalen valt.
En nog een nee want ik geloof dat boeken ervaren iets heel persoonlijks is en werkelijk interessante vragen over boeken alleen in een goed gesprek besproken kunnen worden.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...