maandag 15 april 2019

Babylon 5: Day of the Dead - Neil Gaiman

Wederom een Humble Bundle verrassing met dit keer een script. Want naast graphic novels, kinderboeken, fantasyboeken, korte verhalen en gedichten, heeft Neil Gaiman ook scripts voor televisieseries geschreven. Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat hij wel eens gezegd heeft dat hij nooit twee keer hetzelfde wil schrijven vandaar zijn diversiteit in schrijfsels.

De science fiction serie Babylon 5 heb ik terwijl het werd uitgezonden volledig gemist. Ik hoorde er wel eens iemand vaag over maar op een of andere manier bleef het nooit bij mij hangen. Ergens had ik het idee opgedaan dat het een vaag aftreksel van Star Trek was waardoor het zo'n beetje gediskwalificeerd was om daar ook maar enige verdere aandacht aan te besteden. Door aandringen van fans ben ik enkele jaren geleden eindelijk alles gaan kijken en woooow, ja, dat sprak me wel degelijk aan. Hoe kon ik dit toch al die jaren gemist hebben. Het was immers minstens net zo goed als Star Trek.

Extra leuk dat een van mijn lievelingsschrijvers en zo'n interessante serie bij elkaar zijn gekomen. En nog leuker dat ik nu het script met annotaties van deze aflevering heb kunnen lezen. De annotaties zijn zeker de moeite waard omdat het net dat wat meer achtergrond geeft waardoor het verhaal en het maakproces van zo'n aflevering nog meer gaat leven. Bij het nalezen van dit script zag ik de aflevering gelijk weer helder voor me. Sterk script, sterk uitgewerkt.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...