zondag 28 augustus 2022

Afar - Leila Del Duca & Kit Seaton

In de Humble Bundle Leading Ladies trof ik de strip Afar aan van de voor mij tot nu toe onbekende Leila Del Duca en Kit Seaton. Met een geheel onbeschreven blad begon ik met lezen. De eerste tekeningen gaven mij gelijk het gevoel in een fantasy-wereld te zijn of in ieder geval in een tijd ver voor ons technologisch tijdperk waarin magische dieren bij de bevolking een belangrijke rol spelen. Het wekte gelijk mijn nieuwsgierigheid omdat de namen van de hoofdpersonages en die van deze magische dieren mij prettig onbekend in de oren klonken.

Al snel wordt duidelijk dat de hoofdpersoon Boetema wanneer zij droomt letterlijk in een ander lichaam in een heel andere wereld terechtkomt waar zij het leven van dat wezen voor een kort moment leeft. In het verhaal worden zowel haar huidige leven als haar avonturen wanneer zij slaapt uitgebreid getekend. Een tijdje verwarde mij dit omdat ik niet goed grip kreeg op waar dit verhaal zijn nadruk op wil leggen. Hiermee zat ik mij eigen leesplezier in de weg. Door mij mee te laten voeren met waar het verhaal mij ook maar bracht, vond ik dat plezier weer terug. En uiteindelijk kwam het tot een bevredigend einde.

Zowel het overleven in de harde wereld van Boetema zelf als die op die andere werelden vond ik boeiend om te volgen. Voldoende spanning en prikkeling om door te willen lezen want steeds meer wordt duidelijk hoe het zit met hoe zij in de lichamen van anderen komt als zij slaapt.

De tekeningen vind ik ook plezierig om naar te kijken. De kleuren zijn natuurlijk en de buitenaardse wezens invoelbaar maar toch ook net anders en daarmee geloofwaardig.

Nu had ik verwacht dat op Afar wel een vervolg zou komen maar zo te zien is dat er niet van gekomen. Ook wel eens mooi, een verhaal dat op zichzelf staat, prikkelt omdat het heel veel verwachtingen schept over heel veel andere levens en toch ook goed is afgerond.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...