zaterdag 29 oktober 2022

September - Annelies Verbeke

Uitgeverij Das Mag is een reeks begonnen met kleine boekjes rond de 100 bladzijden die ieder een specifieke maand beslaan en telkens door een andere auteur worden geschreven. Dit idee sprak me wel aan, alle maanden van het jaar beschouwen door telkens andere ogen. De eerste uitgave is September geschreven door Annelies Verbeke.

Voor mij was dit een enorme tegenvaller. Eerder was ik zeer enthousiast over deze auteur maar dit boekje kan me maar matig bekoren. Fragmenten uit haar leven aan de hand van oude agenda's en kunstuitingen van uiteenlopende kunstenaars rondom het thema september vullen de pagina's alsof het een invuloefening is en de auteur eigenlijk niet werkelijk geïnspireerd was. De opsommingen konden mij weinig boeien en de kunstuitingen voelde meer als vulling.

Het enige dat het nog wel met me deed was dat ik de maand september nu wel meer in een iets scherper licht zie. Het is het begin van een nieuwe cyclus zoals het schooljaar maar het is ook het begin van de aftakeling omdat de herfst zijn intreden doet.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...