maandag 5 januari 2015

#50books - 2015.01 De laatste streep

In dit derde jaargang van #50books is het de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel die de vragen stelt.
En de eerste vraag is:
Heb jij jezelf een leesdoel gesteld voor 2015?
http://www.mt.nl/453/77966/brein-in-bedrijf/to-do-stoppen-met-to-do-lijstjes.html 
Lijstjes! Eigenlijk weet ik niet beter dan dat ik er dol op was. Lekker alles ordenen, overzichtelijk maken en inzichtelijk wat betreft wat er allemaal al gebeurd was of nog te gebeuren stond. En dat laatste is wat me heeft genekt.

Door al die lijstjes met zaken die ik nog niet gelezen, gekeken, gedaan had, was ik meer bezig om ergens een streep doorheen te kunnen zetten dan dat ik mijn aandacht volledig besteedde aan dat waar het nu eigenlijk om ging. En alhoewel ik al vele jaren van school ben, had ik meer huiswerk dan ooit.

Het is nu tijd om daar een einde aan te maken. Dus in plaats van te lezen om iets van mijn ongelezen boekenlijstje te kunnen halen, lees ik waar ik op dit moment echt zin in heb. En in plaats van al die afleveringen van televisieseries te kijken die nu worden uitgezonden, ga ik die series kijken als ik daar echt zin in heb. De laatste streep op mijn te-doen-lijstje is gezet: wegdoen van lijstjes.


1 opmerking:

Liesbeth zei

Wat een briljant begin van deze nieuwe serie en van dit nieuwe jaar!
Ben het roerend met je eens, geen lijstjes meer maar lezen. En kijken. En genieten!

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...