zaterdag 23 juli 2016

Girl Genius Vol. 3 Agatha Heterodyne and the Monster Engine - Phil & Kaja Foglio

De ontwikkelingen voor Agatha in dit deel gaan snel. Ze komt er achter dat ze een Spark is en niet zo maar eentje. Terwijl langzaam haar voorgeschiedenis zich ontspint, zie je Agatha nog zoeken hoe zich te gedragen met al deze nieuwe kennis. Niet in een klap een superheld maar eentje die er naar toe aan het groeien is.
Niet alleen Agatha krijgt meer achtergrond, ook over baron Klaus Wulfenbach kom je als lezer meer te weten.

Dit heet dan wel het derde deel van Girl Genius te zijn maar eigenlijk is het een continu doorlopend verhaal. En doordat er steeds even wat meer informatie over achtergronden wordt vrijgeven, wordt het verhaal steeds rijker en word ik steeds meer nieuwsgierig naar wat ik allemaal nog niet weet.

Het me hechten aan een nieuw personage is me inmiddels wel afgeleerd. Dit deel geeft aan dat iedereen elk moment uit het verhaal geschreven kan worden. Behalve Agatha zelf dan natuurlijk. Deze onzekerheid maakt het nog spannender.


In het eerste deel leek goed en kwaad nogal duidelijk over de personages verdeeld. Maar nu twee delen verder is het niet zo zwart-wit meer en zijn er een aantal personages waarvan ik twijfel of ze nu wel of niet betrouwbaar zijn in Agatha haar voordeel. Dus snel op naar het vierde deel.




Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...