zaterdag 3 september 2016

#50books- 2016.35 Uitlenen: graag

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.
En de vijfendertigste vraag is:
Leen jij weleens je boeken uit?

 Dit is een van die dingen waarin ik in de loop van mijn bestaan behoorlijk veranderd ben.
Zoals ik eerst als een hen op mijn boeken zat en het alleen uitleende omdat ik vond dat ik geen nee kon zeggen, zo ben ik nu meer geneigd om boeken aan mensen mee te geven en dan zie ik wel of ik ze wel of niet terugkrijg.

Het heeft me in het verleden wel pijn gedaan dat ik boeken niet meer terugzag. Maar sinds ik boeken wat makkelijker kan betalen en mijn huis vol begint te raken, heb ik daar veel minder moeite mee. Er zijn wel boeken die ik herlees maar die zijn uiteindelijk op een hand te tellen en het is meer het idee dat ik nog eens een boek wil herlezen dat ik het boek bij me houd, dan dat ik het werkelijk ook doe.

Ik wil graag dat anderen ook genieten van waar ik van genoten heb en leen daarom mijn boeken graag uit.



Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...