zondag 18 september 2016

Girl Genius 5: Agatha Heterodyne and The Clockwork Princess - Phil & Kaja Foglio


Het avontuur van Agatha Heterodyne dendert onverminderd voort in de webcomic Agatha Heterodyne and The Clockwork Princess.

We maken kennis met nieuwe monsters, blijken Jägermonsters ook wel eens niet aan de zijde van de baron te staan, wil de clockwork prinses Moxana door Agatha gerepareerd worden, lokt Tarvek, de storm prins, Agatha weg van het circus,  neemt Lucrezia het lijf van Agatha over en ontdekt Gilgamesh Wulfenbach dat het enige meisje waar hij ooit mee heeft kunnen praten, Agatha, nog leeft.

De vaart liet me duizelen waarmee nieuwe achtergronden zich blootgegeven, nieuwe personages geïntroduceerd en nieuwe ontwikkelingen zich voordoen. Op die manier kan het geen moment vervelen.

Het verhaal wordt eenmaal onderbroken voor een fanfic-verhaal. Dat is het grappige van webcomics, dat zoiets ingepast kan worden wanneer de makers maar willen.


Er is een minpuntje maar dat zou net zo goed aan mijzelf kunnen liggen en dat is dat ik sommige personages niet zo goed uit elkaar kan houden wat gezicht betreft. Door de context weet ik wel wie het is maar als je er eentje zo los aan mij voor zou schotelen dan kan ik het niet meer zo goed zeggen. Misschien gewenning, ik zal het zien in het volgende deel.




Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...