zaterdag 24 juni 2017

#50books - 2017.25 Ik als schrijver

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt. 
En de vijfentwintigste vraag van 2017 is: 
Als je een boek zou schrijven, waar zou het dan over moeten gaan volgens jou?

Ook ik behoor tot die 1 op de 4 Nederlanders die wel eens begonnen is om een boek te schrijven. Zo heb ik gedichten geschreven, korte verhalen in de stijl van (sur)realisme, een roman waar nooit meer dan enkele bladzijden van kwam en strips die ook nooit afgemaakt werden. 

Op de site van 750words schrijf ik elke dag, waarbij het de ene keer dagboekfragmenten zijn, dan weer een kort verhaal dat op dat moment in mij oppopt of een stuk van een vervolgverhaal dat ik mijzelf elke avond vertel als ik ga slapen. Er is altijd de hoop dat op een dag ik het virus krijg dat ik door moet schrijven en er iets komt dat ook de moeite waard is voor andere mensen om te lezen. Alweer een aantal jaren geleden heb ik wel dat schrijfvirus gehad maar dat was allemaal niet voor andermans ogen bestemd. Te persoonlijk.

Als ik een boek zou schrijven dan zal het een beschrijving zijn van de beleving van de ik-persoon in het dagelijks leven met zo nu en dan een gebeurtenis die onverklaarbaar is maar waar niemand moeilijk over doet. Het leven in zijn begrijpelijkheid en onbegrijpelijkheid. 

En wie weet dat ik ooit onderstaande tekeningenreeks nog eens afmaak.



Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...