dinsdag 8 augustus 2017

#50books - 2017.32 Genre bij genre

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt.

En de tweeëndertigste vraag van 2017 is:   
Hoe sorteer jij je boeken?
 
Op genre. Nou ja, dat is het dan wat mijn boekenkasten betreft. Dus ouwe strips bij ouwe strips, graphic novels bij graphic novels enzovoort. 

Zo vind ik snel de boeken terug wat betreft manga, kinderboeken, science fiction, sprookjesboeken, boeken over Koning Arthur en andere legenden en mythen, boeken vol wijsheden of de schrijver dacht dat het wijs was en literatuur.

Nu staan er ook wel wat planken gevuld met dubbele rijen boeken dus dat is wel wat moeilijker zoeken.

En dan is daar natuurlijk niet te vergeten de twee plankjes met nog niet gelezen boeken. Daar staan alle genres door elkaar.

Maar in dit digitale tijdperk heb ik natuurlijk ook nog boeken in een paar documenten beschreven staan.

Het ene heet gekocht en geleend. Daarin staan de boeken chronologisch per maand op wanneer ik ze aangeschaft of te leen gekregen heb.

In het andere document staan bovenaan de ongelezen boeken waarvan een deel ook e-boeken betreft. Deze staan trouwens op alfabetische volgorde van de achternaam van de auteur. En daaronder staan chronologisch de boeken de ik aan het lezen ben met daar achter de datum van wanneer ik in het boek begonnen ben en daar weer onder staan de gelezen boeken met de datum van beginnen met lezen en wanneer ik het uitgelezen heb.

Goh, ik wist zelf niet eens dat ik meerdere sorteermanieren had. Grappig om te ontdekken.


1 opmerking:

Ali zei

Ik heb nu al diverse inzendingen gelezen en het is toch wel heel grappig aan het worden, iedereen met eigen systeempjes aan de gang, kleurtjes, genres, van alles

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...