maandag 25 februari 2019

Clarkesworld Magazine Issue 149 February 2019

Dit Clarkesworld Magazine nummer bestaat uit maar liefst acht korte verhalen en vier non-fictie artikelen.

Het begint met East of the Sun, West of the Stars waarin Brit E. B. Hvide het voor elkaar krijgt om de twee genres science fiction en sprookjes met elkaar te verbinden. In mijn hoofd zijn deze twee genres onverenigbaar waardoor het lezen van dit verhaal een hele nieuwe ervaring was.

Robert Reed liet mee nadenken over onze wereld door er een te schetsen in Painwise waar een plaag heerst waardoor mensen zoveel lichamelijke pijn krijgen dat er geen ruimte is voor oorlog of zoiets als reclames.

Suo Hefu legt een ander vraagstuk voor in The Butcher of New Tasmania namelijk of je oorlog voor eeuwig wil laten voortbestaan of kiest voor genocide. Is het moraal wat we zelf hebben ontwikkeld of hebben meegekregen voor elke situatie van dezelfde waarde? 
Dit soort verhalen zijn precies waarom ik van science fiction houd, het laat me nadenken en weekt mij los uit mijn vastgeroeste ideeën.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...