zondag 24 februari 2019

Saga Volume Three - Brain K. Vaughan & Fiona Staples

Het derde deel gaat naadloos verder waar deel twee gestopt is. Omdat ik relatieve lange pauzes houd tussen het lezen van de verschillende delen, is het bij de eerste bladzijden er weer even in komen. De beelden zijn echter zo sterk dat ik met mijn slechte geheugen daar maar weinig moeite voor hoef te doen.

Nu is in een wereld waar magie een rol speelt het al snel makkelijk dat wat je ziet niet is wat het werkelijk is. Alleen in dit deel wordt er ook nog twijfel gezaaid over de motieven van een van de hoofdrolspelers. Is het mogelijk dat iemand een ware liefde kan faken?

In dit universum waarin onderdrukking en oorlog een grote rol spelen, is het niet verwonderlijk dat de meeste personages harde figuren zijn. Elk sprankje dat in een liefdevolle richting wijst, is even pauze van de ellende. Maar een lang leven is dit niet beschoren. En verder gaat het weer met het jagen en opgejaagd worden.

Het mooie van dit verhaal vind ik ook dat de hele geschiedenis weliswaar verteld wordt vanuit Hazel, het kind dat uit ouders van twee rassen is geboren en aanleiding is van dit verhaal, maar dat we ook vanuit het perspectief van de andere partijen te zien krijgen wat er gebeurt. Hierdoor krijgt het verhaal meerdere lagen en kun je als lezer misschien wel begrijpen waarom het is zoals het is.
Tenminste....als het werkelijk wel zo is zoals het nu lijkt te zijn. Sinds de in dit deel gedane onthulling ben ik meer op mijn hoede en dat maakt het extra spannend en intrigerend.

De tekeningen blijven sterk van stijl en kleur. Tekeningen waar ik niet weet wat verder nog over te zeggen. Behalve dan, ga ze zelf ervaren!

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...