zondag 9 juni 2019

Clarkesworld Magazine Issue 152 May 2019

Wat een plezier om deze keer mijn favoriete illustrator Matt Dixon met Vertigo op de voorkant te zien van het mei-nummer van Clarkesworld Magazine. Deze bevat ook zes korte verhalen waarvan er een aantal wat minder kort zijn en zoals gebruikelijk vier non-fictie artikelen.

Grappig vond ik om te ontdekken dat ik oudere werken, zeg van voor 1900, nooit associeer met mijn lievelingsgenres zoals science fiction en fantasy. Dat dit onterecht is laat het artikel Supernatural Brontës geschreven door Carrie Sessarego wel zien.

In Tick-Tock geschreven door Xia Jia en vertaald door Emily Jin komt nog wel het aardige thema aan bod wat nu eigenlijk de werkelijkheid is. Over het algemeen ben ik erg gecharmeerd van Chinese science fiction maar naast dat het thema mij aanspreekt, was het verhaal niet zo veel aan.

Jammer. Hopelijk dat het juni-nummer meer verrassingen gaat brengen.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...