maandag 17 juni 2019

Norse Mythology - Neil Gaiman


Noorse mythologie naverteld door Neil Gaiman. Twee favorieten van mij die samenkomen dus dat kan bijna niet misgaan. En inderdaad heeft dit boek mij op geen enkele manier teleurgesteld.

Neil Gaiman vertelt de bekende verhalen van Odin, Thor en natuurlijk Loki en vele andere Noorse mythologische wezens met zo'n schijnbaar gemak dat het lijkt alsof hij de verhalen zelf verzonnen heeft. Zijn schrijfstijl maakt dat terwijl ik het aan het lezen was, iemand anders hoorde die het aan mij voorlas waardoor ik het gevoel had nog wat meer onderuit te kunnen zakken en alleen maar hoefde te luisteren.

Het boek begint na de introductie door Neil Gaiman zelf, met een uitleg over hoe de Noorse mythologische wereld in elkaar steekt en wie er zo allemaal in rondlopen. Vervolgens wordt het allerbegin van deze wereld uit de doeken gedaan en komen de verhalen die uiteindelijk allemaal toewerken naar het allereind, Ragnarok.
Voor lezers die niets weten van deze mythologie is het een goeie introductie en van lezers die er wel mee bekend zijn, is het een feest der herkenning.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...