zaterdag 23 mei 2020

Clarkesworld Magazine Issue 163 April 2020

In dit aprilnummer van Clarkesworld Magazine staan zes korte verhalen, twee interviews en twee non fictie artikelen. Met bijdragen uit Amerika, Botswana, China en het Verenigd Koningkrijk.

Sameem Siddiqui beschrijft in AirBody een best voor de hand liggend idee namelijk dat anderen je lichaam kunnen overnemen tegen betaling. Op een zeer charmante manier laat de schrijver je mee beleven hoe dat is voor de persoon die zijn lichaam verhuurt en alleen passief kan toekijken. Én tegelijkertijd krijg je een interessant liefdesverhaal voorgeschoteld.
Het liet mij nadenken over wat de mogelijkheden allemaal zijn als je eens iemands lichaam kunt huren. Het lijkt mij bijvoorbeeld heerlijk om in een pijnvrij, überfit lijf te zitten en dan een halve marathon door de bossen te gaan rennen. Of...of...

In de The ThoughtBox geschreven door Motswaanse Tlotlo Tsamaase komen de twijfels van een vrouw over haar relatie aan bod. Vooral als de man besluit een GedachtenDoos te gaan gebruiken zodat ze alle twee weten wat de ander denkt, vroeg ik me als lezer af waarom zij in hemelsnaam bij hem bleef. Maar ook wat hij van haar wil. En dan komt er een twist die ik zo niet had zien aankomen.
Heerlijk om door een verhaal zo verrast te worden. Door het alledaagse van de relatieproblematiek wist de schrijver mij precies in de juiste stemming te krijgen om op mij dat effect te kunnen hebben. En zelfs ondanks de twist blijft het verhaal over de problemen in de relatie ook nog helemaal overeind staan.

Tenslotte schrijft Henry Szabranski uit het Verenigd Koningkrijk met zijn Angel Pattern een origineel, onvervalst fantasyverhaal waarbij er na de doem er hoop opgloort. Iets dat we in deze tijden nog eens extra kunnen gebruiken. 

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...