zaterdag 27 juli 2013

#50books - 28 Van voor naar achter, van links naar rechts


#50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De achtentwintigste vraag is: Sla je wel eens stukken tekst over omdat ze niet boeiend (lijken te) zijn?

Nee, geen woord. Wanneer ik een boek lees dan is dat van voor naar achteren waarbij niets wordt overgeslagen. Hoe saai of spannend het ook is, vooruit bladeren is er niet bij.
Soms zou ik wel eens willen om de bladzijden wat te scannen en zo wat vlotter te gaan maar als ik dit probeer dan is er een stem in mij die zich afvraagt waarom ik dat boek nog lees als ik het niet helemaal wil lezen. Dus dan neem ik weer woord voor woord tot mij.
Het is alles of niets.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...